Vnitřní řád
ZÁKLADNÍ PRÁVA PACIENTA
Každý pacient má ve zdravotnickém zařízení právo na úctu, důstojné zacházení, ohleduplnost a respektování soukromí při poskytování zdravotních služeb. Nezletilý pacient může být ošetřen pouze v přítomnosti a se souhlasem svého zákonného zástupce, nebo jím písemně zmocněné osoby (výjimku tvoří neodkladná péče).
POSKYTOVÁNÍ ZDRAVOTNÍCH SLUŽEB
Každý pacient má povinnost prokázat se platným průkazem zdravotní pojišťovny, případně dokladem totožnosti.
V případě odmítnutí převzetí pacienta do péče má pacient právo obdržet potvrzení o tomto odmítnutí a jeho důvodech, které mu poskytovatel vydá na vyžádání.
ORDINAČNÍ DOBA A POŘADÍ VYŠETŘENÍ
Ordinační doba je zveřejněna na dveřích ordinace a na internetových stránkách zdravotnického zařízení, které jsou pravidelně aktualizovány. Plánovaný příjem pacientů k ošetření končí 30 minut před ukončením ordinační doby.
K vyšetření se pacienti vždy objednávají. Ve výjimečných situacích můžeme pacienta ošetřit i bez předchozího objednání. Objednaní pacienti jsou zváni do ordinace podle možností v čase, na který byli objednáni. V odůvodněném případě má lékař, případně jím pověřená sestra, právo výše uvedená kritéria pořadí ošetření pacientů změnit.
V celém zdravotnickém zařízení platí zákaz kouření a konzumace jídla a pití. Výjimka ze zákazu konzumace jídla a pití platí pro kojence a malé děti, při používání kojenecké láhve nebo uzavíratelné láhve s tekutinami.
ZÁPIS PACIENTA
Po příchodu se objednaní i neobjednaní klienti nahlásí u sestry. Prosíme, aby z důvodu zajištění potřebného komfortu při čekání na vyšetření přicházeli v doprovodu maximálně dvou osob.
ČEKÁNÍ NA VYŠETŘENÍ
Zdravotnické zařízení neručí za věci odložené v čekárně. Během čekání mohou pacienti obvyklým způsobem používat zařízení čekárny a WC pro pacienty.
VYŠETŘENÍ
Lékař poskytuje pacientovi zdravotní službu pouze s jeho souhlasem, případně se souhlasem jeho zákonného zástupce nebo zmocněné osoby. V ordinaci mohou probíhat stáže (praxe) studentů lékařských fakult nebo lékařů (např. v rámci předatestační přípravy). Lékař i zdravotní sestra jsou povinni zachovávat lékařské tajemství, využívat získané informace pouze k poskytování zdravotních služeb ve prospěch pacienta a poskytovat je pouze osobám určeným obecně závaznými předpisy.
OZNAMOVÁNÍ ZMĚN
Registrovaný pacient nebo jeho zákonný zástupce oznámí případnou změnu zdravotní pojišťovny nebo druhu zdravotního pojištění, změnu registrujícího lékaře, změnu bydliště, propuštění z ústavního léčení a závažnou změnu zdravotního stavu vždy v nebližší možné době svému lékaři.
ZDRAVOTNICKÁ DOKUMENTACE
Zdravotnická dokumentace pacienta vedená lékařem je majetkem zdravotnického zařízení. Nahlížet do ní a pořizovat z ní výpisy a kopie může pouze pacient, jeho zákonní zástupci, zmocněnci a osoby stanovené obecně závaznými předpisy. Pokud se pacient přeregistruje k jinému lékaři, dosavadní registrující lékař odešle novému registrujícímu lékaři na jeho žádost výpis ze zdravotní dokumentace. Výpis obsahuje všechny údaje potřebné pro poskytování dalších zdravotních služeb pacientovi.
DŮSLEDKY PORUŠENÍ VNITŘNÍHO ŘÁDU
Zdravotnické zařízení může ukončit poskytování zdravotních služeb pacientovi, který závažným způsobem omezuje práva ostatních pacientů, úmyslně a soustavně nedodržuje navržený léčebný postup nebo se neřídí vnitřním řádem.
Vnitřní řád ambulance poskytovatele zdravotních služeb MUDr. Jana Gurná s.r.o. je platný od 1. 4. 2025.